Paks területén ingyenes kiszállítással!  |  40.000 ft vásárlás felett ingyenes szállítás!

Általános Szerződési Feltételek

(ÁSZF letöltése)

 

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.

Jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató weblapján (teritextil.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://teritextil.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek  és letölthető, továbbá bármikor kinyomtatható az alábbi linkről: Általános Szerződési Feltételek.pdf.

Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) tartalmazzák a Szolgáltató és a Vevő közötti általános szerződéi feltételeket. Kérjük a Vevőt, hogy csak akkor vegye igénybe szolgáltatásinkat, amennyiben minden pontjával egyetért és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

1.    Szolgáltató adatai

Név: Teri Textil Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató)

Rövid név: Teri Textil Kft.

Székhely: 7030 Paks, Dózsa György utca 20.

Telefon: +36/75-312-692

E-mail: teritextilkft@gmail.com

Web: https://teritextil.hu/

Bejegyző cégbíróság: Szekszárdi Törvényszék Cégbírósága

Cégjegyzékszám: 17-09-010803

Adószám: 25458943-2-17

Európai Egyedi Azonosító: HUOCCSZ.17-09-010803

Bankszámlaszám: 70600078-11123851-00000000

Tárhelyszolgáltató, weblap üzemeltető: Govern-Soft Kft. (7030 Paks, Váci M. u. 3.; https://govern.hu)

2.    Alapvető rendelkezések

2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs táradalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályaitól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. Jelen Szabályzat 2021.02.26. napjától visszavonásig hatályos és érvényes. A Szolgáltató fenntartja azt a jogot, hogy jelen Szabályzat tartalmát egyoldalúan módosítsa. A módosított Szabályzatot a Szolgáltató a módosítás hatályba lépése előtt 15 (tizenöt) nappal a webshopban közzéteszi. Szolgáltató a módosításig megkötött ügyleteket a módosítás előtti feltételekkel teljesíti. A szerződés, amely az Ügyfél által küldött megrendelés, valamint az azt visszaigazoló e-mail, és a szerződéskötés napján hatályos ÁSZF utólag, kérésre hozzáférhető.

2.3. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevétele elektronikus úton leadott rendelés esetén, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon lehetséges.

2.4. A Felek közötti szerződés a megrendelő adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és a beírt adatok ellenőrzését követően jön létre. Felek között a szolgáltatás igénybevételével magyar nyelven létrejött szerződés – Felek megállapodása alapján – írásba foglalt szerződésnek minősül, az Szolgáltató azt elektronikusan iktatja, és annak létrejöttét követő 1 évig őrzi.

3.    Regisztráció/vásárlás

3.1. A webshop szolgáltatásait valamennyi Ügyfél jogosult igénybe venni, amennyiben megismeri és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben, illetve az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltakat.

3.2. Ügyfél a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Ügyfél más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

3.3. Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

4.    Megvásárolható termékek

4.1. A webshopban látható termékek megvásárolhatók (online) a webshop „kosár” funkciójának segítségével, de üzletünkben (offline) az Ügyfél személyesen is megvásárolhatja azokat.

4.2. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban (HUF) értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámolásra.

4.3. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékről fotót jelenít meg. A termék adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek. A termékről szereplő képek megjelenése nem minden esetben színhű. Amennyiben alapvető fontossággal bír a termék tényleges színe, úgy Ügyfél kérésére, amennyiben a termék jellege ezt lehetővé teszi, színmintát küldünk. Egyéb esetben nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.

4.4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja az Ügyfelet az akcióról és annak pontos időtartamáról.

4.5. A Szolgáltató az árváltoztatás jogát fenntartja. Az árváltoztatás előtt leadott rendeléseket a változás előtti árakon teljesíti.

4.6. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a webshop felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő 0 Ft-os, vagy 1 Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

4.7. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy készlethiány, vagy egyéb elháríthatatlan akadály miatt az Ügyfél megrendelését elutasítsa. A megrendelés elutasításának tényéről és okáról Szolgáltató elektronikus úton (e-mail) tájékoztatja az Ügyfelet.

Ügyfél tudomásul veszi, hogy az online megrendeléssel szemben az offline értékesítés előnyt élvez.

5.    Rendelés menete

5.1. A webshopban önkéntes regisztrációval, vagy anélkül is lehet vásárolni.

Regisztrálni „A fiókom” menüpont alatt vagy a vásárlás folyamatában is lehetőség van a Fiók létrehozás? jelölőnégyzetbe kattintva.

5.2. Ügyfél a regisztrációt követően bejelentkezik a webshopba, vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.

5.3. Ügyfél a megvásárolni kívánt termékek adatlapján beállítja a termék darabszámát, majd a „Kosárba teszem” gombbal a kosárba helyezi. A sikeres korárba helyezésről üzenet érkezik.

5.4. Ügyfél bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

5.5. Amennyiben az Ügyfél további terméke(ke)t szeretne a kosárba helyezni, úgy a „Vásárlás folytatása” gombbal vagy a Webshop menüre kattintva visszatérhet a termékekhez. Ha Ügyfél a megvásárolni kívánt termékek kiválasztását, kosárba helyezését befejezte a „kosár” ikonra kattintva tudja megrendelését véglegesíteni. A kosárban lehetősége van az Ügyfélnek módosítani a termék darabszámát, a Mennyiség alatt, illetve a X (törlés) ikonra kattintva eltávolítani a terméket a korárból. Mennyiség véglegesítése a „Kosár frissítése” gombra kattintva történik.

5.6. Az Ügyfél a megrendeléshez szükséges adatait a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva kezdheti meg. Ha Ügyfél regisztrált vásárló, akkor csak a szállítás és a fizetés típusát kell kiválasztania, a többi adat automatikusan betöltődik a megfelelő mezőkbe. Ha korábban nem jelentkezett be, akkor itt még lehetősége van Ügyfélnek bejelentkezni, a kosár tartalma nem fog elveszni. Regisztráció nélküli vásárláshoz az oldalon piros csillaggal megjelölt mezőket kötelező kitölteni. Amennyiben Ügyfél még nem regisztrált, azt ennél a pontnál is megteheti, az adatok kitöltésével, valamint a Fiók létrehozása? jelölőnégyzetet kipipálva.

5.7.  A rendelés tartalma alatt egy összegző képet kap az Ügyfél megrendeléséről, valamint itt már láthatja a kiválasztott szállítási és fizetési típus alapján a fizetendő végösszeget is. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és a visszaigazoló e-mail alapján minden felmerülő költséget tartalmaz. A számlát (és ha tartozik a termékhez, a jótállási jegyezt) a csomag tartalmazza.

5.8. Ha Ügyfél áttekintette rendelését és az adatait, akkor a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva küldheti el a Szolgáltatónak megrendelését. A megrendelés elküldéséhez Ügyfélnek el kell fogadni a Szolgáltató ÁSZF-ét, és az Adatkezelési Tájékoztatóját, valamint tudomásul veszi, hogy megrendelési fizetési kötelezettséggel jár. Amennyiben Ügyfél nem ért egyet vagy az ÁSZF-el, vagy az Adatkezelési Tájékoztatóval, kérjük ne vegye igénybe Szolgáltató szolgáltatásait.

5.9. Adatbeviteli hibák javítása: Ügyfél a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget vagy terméket tartalmazza. A rendelés során az Ügyfélnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére.

5.10. Az Ügyfél a rendeléséről automatikus visszaigazoló e-mailt kap, amely tartalmazza megrendelése adatait és megrendelés azonosító számát. Amennyiben ez az e-mail Ügyfél megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül az Ügyfélhez nem érkezik meg, Ügyfél az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Ügyfélhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolás felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Ügyfél rossz e-mail címet adott meg megrendelése során, vagy az Ügyfél fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

5.11. Ügyfél tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti az Ügyfelet a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

6.    A megrendelés feldolgozása és teljesítése

6.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. A megrendelés feldolgozásként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelést.

6.2. Általános teljesítési határidő az esetek 99%-ban a megrendeléstől számított 3-7 munkanapon belül történik.

6.3. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonának átruházása, az Ügyfél a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.

6.4. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

6.5. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának hiányában, az eladó (jelen ÁSZF szerint: Szolgáltató) a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő (Ügyfél) rendelkezésére bocsátani a dolgot.

6.6. A Szolgáltató késedelme esetén az Ügyfél jogosult póthatáridőt tűzni. Ha Szolgáltató a póthatáridőn belül sem teljesít, Ügyfél jogosult a szerződéstől elállni.

6.7. Az Ügyfél póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha

a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta, vagy

b) a szerződést a felek megállapodása szerint, vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

6.8. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Ügyfelet haladéktalanul tájékoztatni, valamint Ügyfél által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

6.9. Amennyiben Ügyfél jelen ÁSZF 7. pontjában megadott fizetési határidőket nem tartja be, illetve a késedelem okáról Szolgáltatót nem tájékoztatja, úgy Szolgáltató automatikusan törli Ügyfél megrendelését.

 

7.    Fizetés

7.1. Közvetlen banki átutalás: Ügyfél a megrendelt termék(ek) ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően az Ügyfél jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.

7.2. Utánvétes fizetés: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, vagy személyes átvétellel történik, lehetőség van arra, hogy az Ügyfél a megrendelés végösszegét a futárnak készpénzben vagy a Szolgáltató üzlethelyiségében készpénzben és bankkártyával teljesítse a megrendelt termék(ek) átvételekor.

7.3. Online bankkártyával: Ügyfélnek lehetősége van a rendelés összértékét online bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül. A tranzakció végrehajtása minden esetben forintban (HUF) történik.

8.    Szállítás

8.1. Személyes átvétel: Ügyfélnek lehetősége van személyesen a Szolgáltató üzlethelyiségében (7030 Paks, Dózsa Gy. u. 20.), nyitvatartási időben (H-P: 8:30-17:30; SZ: 8:30-12:00; V: zárva) megrendelését átvenni.

8.2. Házhozszállítás: A termék(ek) kiszállítását a Fürgefutár futárszolgálat végzi Magyarország területén általában munkanapokon 8-17 óra közötti időszakban. Ügyfél köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és a termék(ek)en, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el!

8.3. Szállítási költség:

40.000 Ft feletti megrendelés esetén ingyenes (szállítási módtól függetlenül)

Rendelés értékeSzállítás előre fizetésselSzállítás utánvéttelSzemélyes átvétel Szolgáltató üzlethelyiségében
0-39.999.-1.500.-1.500.-+410.-0 Ft
40.000.- felett00

 

9. Elállás joga

9.1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Ügyfél a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Ügyfél 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

9.2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ügyfél, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

9.3. Ügyfél a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

9.4. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalja e költség viselését.

9.5. Az elállási jog gyakorlása esetén az Ügyfél a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.

9.6. A Szolgáltató nem köteles az Ügyfél része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

9.7. Nem illeti meg az elállási jog Ügyfelet olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

9.8. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállás jogát olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontás után nem küldhető vissza.

9.9. Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget az Ügyfél részére, beleértve jelen ÁSZF 8. pontja értelmében kiszámlázott szállítási díjat is.

9.10. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ügyfél más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Ügyfelet semmilyen többletköltség nem terheli.

9.11. Ügyfél köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címén leadni.

9.12. Ügyfélnek írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.

9.13. Ügyfél akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(ek)et. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha Ügyfél a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

9.14. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Ügyfél bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

9.15. Amennyiben Ügyfél élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket személyesen, postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Ügyfél a Szolgáltató részére.

9.16. Az Ügyfél csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

9.17. Ügyfél egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

9.18. Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Ügyfeleket illeti meg.

9.19. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.

9.20. Elállási jog gyakorlásának a menete:

9.20.1. Amennyiben az Ügyfél élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.

9.20.2. Ügyfél határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe.

9.20.3. Az Ügyfél elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.

9.20.4. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

9.20.5. Elállási nyilatkozatminta (Küldeményhez mellékelve, amelyet a szerződéstől való elállási szándék esetén kell kitölteni!) 

Címzett: Teri Textil Kft. 7030 Paks, Dózsa Gy. u. 20.

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/termékek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

Rendelés száma:

Ügyfél neve:

Ügyfél címe:

Ügyfél aláírása:

Kelt:

10. Jótállás, szavatosság

10.1. Hibás teljesítés

10.1.1. A kötelezett (Szolgáltató) hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult (Ügyfél) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

10.1.2. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

10.2. Kellékszavatosság

10.2.1. Milyen esetben élhet Ügyfél a kellékszavatossági jogával?

Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

10.2.2. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Ügyfél – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ügyfél viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

10.2.3. Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

10.2.4. Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ügyfél a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

10.2.5. Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ügyfél igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az Ügyfél által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

10.3. Termékszavatosság

10.3.1. Milyen esetben élhet Ügyfél a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ügyfél – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

10.3.2. Milyen jogok illetik meg az Ügyfelet termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

10.3.3. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

10.3.4. Milyen határidőben érvényesítheti az Ügyfél termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

10.3.5. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

10.3.6. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

10.4. Jótállás

10.4.1. Milyen esetben élhet Ügyfél a jótállási jogával?

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha az Ügyfél fogyasztónak minősül.

10.4.2. Ügyfelet milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

10.4.3. Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

10.4.4. Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

10.4.5. Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

10.4.6. Ha az Ügyfél a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

11. A szavatossági igény esetén történő eljárás

11.1. Ügyfél és Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

11.2. Az Ügyfél kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

11.3. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

11.4. A Szolgáltató az Ügyfél nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

11.5. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon az Ügyfél rendelkezésére kell bocsátani.

11.6. Ha a Szolgáltató az Ügyfél szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni az Ügyfelet.

11.7. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

11.8. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

12. Vegyes rendelkezések

12.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

12.2. Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

12.3. Amennyiben Szolgáltató jelen ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan jelen ÁSZF valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

12.4. Szolgáltató és Ügyfél vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

12.5. Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért az Ügyfelek kifejezetten tudomásul veszik, hogy az Ügyfél és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben az Ügyfél fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.

12.6. Szolgáltató a webshopban található termékekhez való hozzáférés vonatkozásában nem alkalmaz eltérő általános hozzáférési feltételeket az Ügyfél állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével kapcsolatos okokból.

12.7. Szolgáltató – az általa elfogadott fizetési módok tekintetében – nem alkalmaz eltérő feltételeket a fizetési műveletre az Ügyfél állampolgárságával, lakóhelyével vagy letelepedési helyével, a fizetési számla számlavezetési helyével, a pénzforgalmi szolgáltató letelepedési helyével vagy a készpénz-helyettesítő fizetési eszköz Unión belüli kibocsátásának helyével kapcsolatos okok miatt.

12.8. Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.

13. Panaszkezelés rendje

13.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben az Ügyfélnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

13.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja az Ügyfélnek.

13.3. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

13.4. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:

13.4.1. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu

13.4.2. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja: https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület az Ügyfél vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad az Ügyfelet megillető jogokkal és az Ügyfelet terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

13.5. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

13.6. Az Ügyfél panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát az Ügyfél az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

13.7. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége az Ügyfél igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

13.8. Amennyiben az Ügyfél nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy az Ügyfélnek a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

14. Szerzői jogok

14.1. Miután a teritextil.hu, mint weboldal/webshop szerzői jogi műnek minősül, tilos a teritextil.hu weboldalon/webshopban megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

14.2. A teritextil.hu weboldalról/webshopról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

14.3. A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre, valamint az internetes reklámfelületeire.

14.4. Tilos a teritextil.hu weboldal/webshop tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a teritextil.hu weboldal/webshop vagy azok bármely része módosítható, vagy indexelhető.

14.5. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.

15. Adatvédelem

15.1. A teritextil.hu weboldal/webshop Adatkezelési Tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://teritextil.hu/adatvedelmi-tajekoztato.

16.    Törvényi hivatkozások

Adatkezelés:

  • 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)

Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés:

  • 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

Jótállás:

  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

Szerzői jogok:

  • 1999. évi LXXVI. törvény

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
  • 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

Paks, 2021. február 26.

Tájékoztatjuk látogatóinkat, hogy weboldalunk működéshez szükséges munkamenet cookie-at alkalmaz. Ezen cookie-k kezelése az adatkezelő jogos érdeke (GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pont). Az erre vonatkozó érdekmérlegelési tesztet az teritextilkft@gmail.com email címre érkezett kérés esetén az érintett rendelkezésére bocsájtjuk.
A működéshez szükséges cookie-k segítenek használhatóvá tenni a weboldalunkat azáltal, hogy engedélyeznek olyan alapvető funkciókat, mint az oldalon való navigáció és a weboldal biztonságos területeihez való hozzáférés.

Ezen kívül statisztikai cookie-k segítenek abban, hogy elemezni és megkülönböztetni tudjuk weboldalunk látógatóit. Ezt azonban csak akkor tesszük, ha Ön kifejezetten hozzájárul munkánkhoz, weboldalunk folyamatos fejlesztéséhez. A statisztikai cookie-at a jelölőnégyzet kipipálásával tudja elfogadni.
Bővebb tájékoztatásért kérjük olvassa el Adatvédelmi tájékoztatónkat!
Működéshez szükséges cookie-k
cookies-accepted
Ebben a cookie-ban tároljuk, hogy milyen típusú cookie-kat fogadott el.
PHPSESSID
Munkamenet adatokat tartalmazó cookie. Oldal bezárása után ez a cookie megsemmisül.
Statisztika cookie-k – Hozzájárulok
_gat_gtag_UA_16228285_1
Ezzel a Google Analytics jelöli saját magának, hogy az analitikai mérés aktiválva van.
_ga
Ezzel a Google Analytics az oldal látogatóit különbözteti meg.
_gid
Ezzel a Google Analytics az oldal látogatóit különbözteti meg.
Cookie beállítások
X